جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش کسب درآمد از فروش بلدرچین بالغ (۳۵ روزه)

فروش بلدرچین بالغ

بلدرچین یک پرنده با جثه بسیار کوچک است. اما درآمد حاصل از فروش بلدرچین بالغ برای پرورش دهندگان این پرنده، سود در خور توجهی را به همراه دارد. گوشت بلدرچین از نظر ارزش غذایی در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد. همچنین در طول سالیان اخیر، میزان مصرف آن نیز در جامعه افزایش پیدا کرده است. در این مقاله ابتدا به آموزش پرورش تخم بلدرچین یک روزه می‌پردازیم و در نهایت به بازار فروش بلدرچین بالغ در کشور خواهیم پرداخت.

پرورش جوجه یک روزه بلدرچین

در خصوص پرورش بلدرچین باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید؛ برای پرورش این پرنده، باید جوجه یک روزه آن را نیز به صورت شخصی تولید نمایید. تاکنون شرکت و تولیدی برای عرضه جوجه‌های یک روزه بلدرچین در سطح کشور ایجاد نشده است. پرورش جوجه یک روزه بلدرچین ملزوماتی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

سالن و زیرساخت مناسب برای پرورش جوجه یک روزه

محلی که برای پرورش جوجه‌ها در نظر می‌گیرید، باید از زیرساخت‌های مناسبی از قبیل آب،‌ برق و گاز برخوردار باشند. سالن یا سوله‌ای که برای پرورش جوجه‌های یک روزه در نظر می‌گیرید،‌ باید از نظر دریافت نور خورشید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد؛ به گونه‌ای که در عمده ساعات روز نور خورشید به داخل سالن بتابد. لذا در زمان احداث یا تهیه سوله باید وضعیت آفتاب‌گیر بودن آن را به دقت بررسی کنید.

نکته مهم دیگر در خصوص سالن پرورش بلدرچین

در کنار تابش نور خورشید باید نسبت به کنترل دمای داخل سوله نیز حساس باشید. به طوری که با تعبیه چند سایبان روی سقف سوله، از افزایش دمای بیش از حد سوله در فصل گرم سال جلوگیری کنید. نکته مهم دیگر در خصوص سالن پرورش بلدرچین، آن است که نباید محیط رطوبت بالایی داشته باشد یا در معرض وزش باد شدید قرار بگیرد. لذا مکان‌های کویری و ساحلی برای پرورش بلدرچین چندان مناسب نیستند.

برای بهره‌ برداری حداکثری از محیط داخل سالن پرورش به منظور افزایش فروش بلدرچین بالغ، می‌توانید در داخل سوله اقدام به قفسه‌بندی کنید. به این ترتیب می‌توانید ظرفیت پرورش و تولید خود را به طرز قابل توجی افزایش دهید.

دمای مناسب پرورش جوجه یک روزه بلدرچین | فروش بلدرچین بالغ

بلدرچین پرنده‌ای است که از دوره تولد تا بلوغ چیزی در حدود 35 تا 45 روز زمان می‌برد. کار جوجه کشی آن نیز در حدود 17 روز زمان لازم دارد. در ابتدای تولد جوجه‌ها به دلیل حساس بودن آنها، باید دمای محیط نگهداری آنها را تا حدود 35 درجه سلسیوس بالا برد. البته هر چهار یا پنجر روز یک بار باید حدود 5 الی 7 درجه سلسیوس از دمای محیط بکاهید تا سرانجام به دمای 21 درجه سلسیوس برسید.

تغذیه و سایر شرایط نگهداری جوجه یک روزه بلدرچین

یک جوجه بلدرچین از بدو تولد تا روز 21 ام چیزی در حدود 150 سانتی متر فضا برای زندگی نیاز دارد. برای تغذیه جوجه‌ها می‌توانید تا دو روز اول از محلول آب – شکر هشت درصد استفاده کنید.

برای تعبیه محل دانه خوری و آب خوری جوجه‌ها نیز باید به ازای هر جوجه به ترتیب دو و یک سانتی متر فضا در نظر بگیرید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، جوجه‌ها نیاز به نور نسبتا زیادی دارند؛ به طوری که تا روز چهاردهم باید در تمام شبانه روز زیر نور طبیعی و مصنوعی قرار بگیرند. از روز پانزدهم به بعد نیز روزانه 12 ساعت نور احتیاج دارند.

در خصوص تغذیه بلدرچین باید در نظر داشته باشید، که چند روز اولیه غذای جوجه‌ها را باید به وسیله میکسر به خوبی آسیاب کنید و به حالت آرد در بیاورید که بتوانند به راحتی آن را مصرف کنند.

روش‌های پرورش بلدرچین

فروش بلدرچین بالغ
فروش بلدرچین بالغ

حتما بخوانید: تکنیک‌ های طلایی برای افزایش وزن بلدرچین گوشتی

به طور کلی برای پرورش و فروش بلدرچین بالغ، دو روش اصلی وجود دارد. یک روش که به صورت سنتی است و در آن جوجه‌های یک روزه تا زمان رسیدن به بلوغ در یک بستر مناسب پرورش داده می‌شوند. روش دوم استفاده از قفس باتری است که در چند سال اخیر توسعه پیدا کرده است. به کمک این روش نیاز کارفرما به نیروی کار، کاهش پیدا می‌کند و همچنین امکان تلفات جوجه‌ها بسیار کاهش می‌یابد. نرخ تولید جوجه‌ها در واحد سطح نیز افزایش پیدا می‌کند و این مسئله در افزایش فروش بلدرچین  بالغ بسیار موثر است.

بازار فروش بلدرچین بالغ چگونه است؟

جوجه یک روزه بلدرچین در حدود هفت گرم وزن دارد. در طول دوره پرورش آن تا تبدیل شدن به بلدرچین بالغ، وزن آن به حدود 250 گرم می‌رسد. دوره پرورش بلدرچین نیز بسیار کوتاه بوده و نهایتا ظرف چهل روز کار پرورش به نتیجه می‌رسد. این در حالی است که پرورش مرغ زمان بسیار بیشتری را نیاز دارد و چیزی در حدود شش ماه به طول می‌‌انجامد. لذا این مسئله خود یک شاهدی بر سودآور بودن کار فروش بلدرچین بالغ است.

قیمت یک کیلوگرم گوشت بلدرچین در بازار

قیمت یک کیلوگرم گوشت بلدرچین در بازار در حال حاضر (سال 99) چیزی در حدود 100 هزار تومان است. پرورش دهندگان در درب سوله‌های پرورش بلدرچین، آن را تا قیمت هفتاد الی هشتاد هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسانند. این یعنی هر بلدرچین در حدود 18 تا 20 هزار تومان ارزش دارد.

راه‌ اندازی یک سوله برای پرورش بلدرچین

راه‌اندازی یک سوله برای پرورش بلدرچین با ظرفیت تولید 2000 بلدرچین برای هر دوره پرورش، چیزی در حدود 50 میلیون تومان است و در حدود 10 میلیون تومان نیز برای مصرف خوراک جوجه‌ها در طول دوره پرورش باید در نظر بگیرید. البته هزینه‌های ذکر شده جدا از هزینه مربوط به خرید یا اجاره سوله است.

فروش بلدرچین بالغ
فروش بلدرچین بالغ

حتما بخوانید: آموزش دریافت مجوز پرورش بلدرچین

با توجه به کوتاه بودن دوره پرورش بلدرچین و همچنین سرمایه اولیه نسبتا کمی که این کار نیاز دارد، می‌توان از فروش بلدرچین بالغ، درآمد خوبی کسب نمود و نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوب و کوتاه مدتی را برای فعالان این عرصه به دنبال دارد.

 فروش بلدرچین بالغ کاری با درآمد بالا

به هر ترتیب در بین مشاغل عرصه پرورش طیور فعال در سطح کشور، پرورش و فروش بلدرچین بالغ کاری با درآمد بالا به شمار می‌آید و سود خوب و تضمینی را عاید فعالان این بازار می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه بازار تولید بلدرچین در کشور هنوز اشباع نشده است و جای کار زیادی در این بازار وجود دارد. در کنار تامین نیاز داخل، می‌توانید از طریق صادرات آن به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای عربی نیز درآمد خوبی کسب کنید. امیدواریم این مطلب از سایت قفس بلدرچین مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *